Saturday, August 8, 2009

Tomyam Sardin

Tomyam Sardin

Resepi ni dapat masa duk kat Bintulu,6 tahun yang lalu..first time tgk,pelik gok!tapi bila dah cuba buat ok!!rase kuah nye x leh mcm tumis sardin biasa!

Tauhu Masak Lada Hitam

ni lauk peberet Alia..tauhu ni setengah2 org panggil tauhu telur @ jepun..selain dr msk mcm ni.,tambah dalam sup sayur pung sodap!!


Hari ni cik abe baru balik dr candat sotong kat Pulau Tenggol.ingatkan banyak le buat balik sotong @ ikang..yang hampeh nye bwk balik 3 ekor aje,itu pung ikan butir nangka dan cucu kerapu 2 ekor..hangin satu badan ni...sabo ye lah!!org laing pi tangkap ikang tp dia,membongkang MABUK LAUT!!!!!rasenye muntoh hijau lah tu....apa2 pung jemput makang!!

Thursday, August 6, 2009

Sayur Kolok




Sayur Kolok
Ni lah main dish utk ari ni..Sayur Kolok!!rasenye mcm masak sayur lemak tp dicampur dengan petai,kulit buah rambai dan ikan rebus.iyelah nama pung masakan ganu kan,mesti ada ikang!ada sapa2 yang x pernah makan lauk ni?kalu nak rasa,kene lah datang rumah kite!!

Sweet & Sour Prawn

Kerabu Mangga

rasenye semua dah tahu kan mcmana nak wat kerabu ni kan..cuma udang kering tu,digantikan dengan udang salai sarawak.udang ni jiran depan rumah yang bagi!tq imah..

Udang Salai Sarawak

Ni lah rupa udang salai sarawak.rasenye x leh masin mcm udang kering kat sini.best,boleh ratah mcm keropok aje..tapi sayang nk mkn cam tu aje!sebab regenye mahal sikit,satu kilo mencecah 70 hinggit!!!


Menu Hari Ini..

Ni lah menu tengahari kitaorang.Sayur Kolok,Sweet & Sour Prawn,Ikan Goreng dan Kerabu Mangga.x nak crita banyak,jemput makang........

Bukan Malas Tp...????????

Salam..
Rasenye lama x update blog ni.Bukanye malas tp tak kesempatan.busy memanjang..sejak balik dr bercuti ni,banyak benda nak kena buat!!iyelah berjalan memang lah best,yang teruk nye akak jugak!!.
Ari ni masak Nasi Ayam aje,x sempat nak letak gambo..dah yellek!!rasenye semua orang tau mcmana nak wat Nasi Ayam kan?..kali ni ayam nye dibuat dua jenis!satu yang digoreng wif honey dan satu lg di kukus wif ginger..saje buat variasi!!asyik2 goreng aje...

Sunday, August 2, 2009

Konvoi CPDi @ Rantau Panjang 30hb ~ 01hb Ogos '09

Layan aje lah gambo yang sempat di snap masa konvoi...


ni lah kreta kesayangan cik abe ku....NAN 8593

sebahagian dr konvoi....semuanye 35 buah kereta (Dungun & Kemaman)

skuad cakna,Sinar Harian..

jejaka2 CPDi...yang terhangit di pasaran!!

penaja kitaorang...PENNZOIL tahun dpn sponsor lg ehhh!!


hah,jgn main2!!ada abang polis escort lagi!!!diorang ni iring konvoi ni dari Setiu sampailah ke Rantau Panjang. bergilir2 lah...

ni pulok abang traffik escort dari R/P ke Resort..mcm VVIP u!!

baru sampai kat Pantai Irama Resort!!!...tengah nak check-in.

ni acara perabis duit laki!!!hehehehhehe....

My Family Photo...






ini lah foto keluarga ku...ni gambar yang di snap masa konvoi ke Rantau Panjang bersama CPDi pada 30hb ~ 1hb ogos 2009.

Petang Yang Indah Di Pantai Paka....


ni lah cik abe tersayang!!bekeng(garang) muke tu!!!tp hati baik loooo!!!...

korek jgn x korek!!





ha ni lah aktiviti kitaorang petang khamis lalu...lambat sikit update!!sibuk nak uruskan konvoi ke Rantau Panjang..budak berdua tu suke sangat pi pantai!!!..walaupun duk kat kawasan yang ada pantai,jarang kitaorang datang....


Balik Dari Bercuti....

Salam pagi ahad...

Emmm,penat nye badan ni tuhan saje yang tahu.Berjalan memang lah best!tp yang sakit tu,time sampai rumah..kus semangat!!kain berlambak yang belum dicuci(mesin yang cuci,tuan nye angkat,jemur dan lipat aje!!)..cuaca kat paka plak,mendung aje!!tilam kat bilik tu melambai2 aje....

Cik Abe dan anak2 dah pi skolah..mama nye duk menung lagi ni,ngadap komputer!!!x tahu yang mana satu nak capai dulu!!masak tuk lunch?hisshhh..malas rasenye..tp kalu x masak,nak makan ape?x kan lauk tunjuk lg!!2 ari dah asyik ngadap lauk kedai aje!...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin